body ke biotik

Kisah ni terjadi semasa Mummy MC ritu
ngah Mummy dok gigil semalam kerna demam
selaku orang pertama my mom byk complaint coz umah bersepah
then nenek cakap “Ish antibody lemah asik sakit jek”
lebih kurang macam tu ah ayat my mom
yang cucu ni nyampuk nenek dia cakap
“Eh bukan antibody ah nenek antibiotik ah”
full of confident ok
“Abang, antibiotik tu ape” me saja menduga
“Mummy ni… tu pun tak tau, antibiotik tu nak tau kite ni kuat ke x”
dalam ati kena mak kau sedas ye abang
“Mana abang tau”
“Orang tau ah kan orang sekolah”

wah anak kadang2 Mummy pun naik confuse mana yg betul….

pic10-1

23 Replies to “body ke biotik”

  1. hahaha.. la mummy dia confuse pulak ye..? antibody tu ketahanan badan kita.. antibiotik tu ubat untuk lawan jangkitan kuman.. :)

  2. Siti -> Ha tu ah pasal mule2 pun dok pk antibiotik tu kan ubat siap tgk betul ke x kat ubat tu namanya antibiotik

  3. antibodi yg ktahanan badan kan? antibiotik ubat yg kite dpt utk lwn sgale pnyakit..w’pun tbalik tp terror gak danish ni.. dh tau bnda2 cam tu..

  4. Wah dgn BANGGAnya abang mnjawap dgn penuh smangat hehe wlaupun sdikit kekeliruan tp he's gud boy..kcik2 dh tau kn pe tue Antibiotik @ Antibody hehe..yealah ABANG skolah kan hehe..

  5. 關于Ion Magnum技術: 它的作用是加快脂肪代謝而轉化成肌肉。專業設計的微電流模擬大腦到肌肉的正常神經傳導。乙醯膽鹼及ATP(産生能量的物質)都是由神經末梢釋放的。神經元共振導致神經末梢持續不斷的釋放ATP,甚至能達到正常釋放量的500。 Ion Magnum應用的是世界定級的神經生理學技術,它加快脂肪燃燒的速度,增强肌肉收縮,提高基礎代謝率(指的是你靜息狀態下消耗卡路里的速率)。複雜的微電流包含2000次與正常生理過程的相互作用,由此達到人體自然狀態下所不能達到的效果。它可以加快能量的轉化,增强體力和運動能力。 Ion Magnum目前由位於英國的創新科學研究中心開發、製造,該中心是由歐盟提供資金支持的。該設備及其組件均是由英國頂級的科學家手工製作的。該産品有CE標志,CE標志是歐洲共同市場的安全標志。 Ion Magnum基於最新的起搏器技術。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *