Daneen

Daneen new words

Dah lama tak berciter pasal Daneen
la ni banyak sangat perkataan yang dia sebut
antaranya :-

1) ANAK²
kalau nak gi jalan ke mana2 esp. umah NekYang pasti dia yang akan bersiap dulu tergopoh-gapah gitu. Bile dia dah siap dia pasti akan cakap “Cepat anak2 lambat tinggal”
wah macam ah dia yang drive okeh…
Kesimpulannya : Ikut Mummy gak… dulu Mummy selalu cakap camtu, ckit2 “ANAK2” di awal percakapan

2) BOSAN
Time suh kemas mainan @ menonton tv
“Kakak, kemas mainan tu”
“Bosan, asik kakak je yang kena”
wah!!!!! klu time tengok tv lak dia nak tengok cartoon, Mummy lak tgk citer Hindustan
“Bosan ah Mummy asik citer ni”
huhuhu sejak bile plak ko ni pandai berbosan bagai tgk cartoon dari pagi jejak ke malam tak lak bosan
Kesimpulan : Mummy gak, bile diorang gaduh dulu Mummy selalu cakap “Aduh korang ni asik gaduh jek, bosan ah Mummy camni”

3) BATUK
Kalau dia rasa makanan tu sedap pasti akan kuar ayat ni, contoh cam tadi ngah makan anggur Mr.Hubby amik dalam 5biji, terus dia bersuara
“Ayah, jangan amik banyak2 ah nanti batuk, uhuk uhuk (sambil tutup mulut buat2 batuk palsu)”
miahaha kedekut yang amat klu time dia pandai lak marah orang cakap camtu
Kesimpulan : Ni tak tau mana dia dapat… wallahu’alam dia belajo dari sape???

4) KAK NAM
Gelaran ni Mr.Hubby yang beri coz dia kalau time Danish kena marah dia pasti akan marah sama seperti tadi
“Danish cuba ah jangan berbual tengah makan”
“Cuba jangan bual macam kakak ni kan ayah, makan jek”
Mr.Hubby ya kan tidak, tidak kan pun tidak
pastu kena marah lagi
“Danish ni membazir jek makan cuba habiskan”
“Kakak makan habis ayah, sape tak habis tak bijakkan ayah”
adeh ko ni selalu cari pasal tul ah kakak bile dah kalah melalak
Kesimpulan : Ni pun xtau gen sapa dia ikut Mr.Hubby kot miahaha

sign_edited-1

16 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Plugin for Social Media by Acurax Wordpress Design Studio
Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On PinterestVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube