Daneen

Daneen Progress

Dah 5 bulan sekolah ape yang boleh dikatakan Alahamdulillah
setakat ni ape yang diajar disekolah dia akan praktikkan kat umah
antara yang dia dapat & praktikkan ari²

◘ Surah Al-Fatihah – agak² dia nak baca, dia baca paling ckit pun sekali jek sehari
◘ Doa tido
◘ Doa makan – siap translate dlm BI & BM w/pon terabur hehehe
◘ abjad – A smpi G jek yang ikut turutan yg lain terabur
◘ angka – 1 smpi 10
◘ huruf jawi – alif smpi mim jek yg teratur lain tunggang langgang


Sejak sekolah ni gak macam2 perkataan yang keluar dari mulut Daneen
antara yang tak boleh blah:-

1- Tumit Tenggek

Nilah tumit tenggeknya….
Dulu dia panggil ketakketik sebab bila jalankan bunyinya
ketak ketik ketak ketik
tang tenggeknya xtau mana datang..macam² anak dara ni

2- Home Bird
Ini Mummy dah kna aritu bila tiba² dia bersuara
“Alamak, adik ada home bird ah”
“Ha!!! home bird tu ape dik”
“Tu pun xtau, keje sekolah dalam bahasa melayu”
dushdush kna sebiji ngan dia.
Plak tu ngan mke selamba konon ape yg dia cakap tu betul ah.

3- Pedekut
actually maksud dia KEDEKUT
kalau balik sekolah, bila Mummy tanya makan ape kat sekolah
nanti dia jawab “Makan biskut”
“Minum ape?”
“Air kosong”
“Aik, tiap² ari makan biskut biar betul?”
“Betul, teacher adik tu pekedut”

[Jot’s :: Banyak keje perlu di settlekan]

footer
5 comments

hoho daneen..pandai sebut tumit tenggek hoo..dah tu kaki comel jer.terasa mcm semalam tgok kaki kecik yg comel diorang kan mami..

home bird…hehe..mesti comel time die cakap dgn penuh confident tu…hehe…

tibe2 lak terfikir bird lain..huhu

Animated Social Media Icons by Acurax Responsive Web Designing Company
Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On PinterestVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube