ERTI KESABARAN

Selama Daneen potty-training ni
mmg banyak menguji kesabaran Mummy
ayah mmg sentiasa sabo coz dia rajin melayan
kerenah budak 2 tu
tapi arini mmg tahap gabannye menguji kesabaran okie..
dari pagi Mummy tinggal berdua ngan Daneen kat umah
Danish kat umah nenek
Mummy xleh jaga dua2 sekali
mesti bergusti WWF nnt Mummy menjerit suara cam Tarzan nyaringnye
dari pagi cbuk Mummy memasak
cbuk dia suh tlg buka seluar
nak tencing , nak tencing
sambil tergedik2 tak tahan sangat gaknya
pastu petang tadi
Mummy ngah basuh pinggan mangkuk
ayah & abang ngah tido dalam bilik
dia gi dapur senyum2 kambing
“Mummy nak yak cangkung he”
“Yap betul, nape nak ek’ek ke jom gi toilet”
“Dah”
“Ha biar betul”
sekali mummy check mmg betul
mummy menyinga cam singa kelaparan k
“Kan Mummy cakap bgtau Mummy”
“Mummy cakap cangkung masa dulu-dulu duyu-duyu”
“Mummy suh cangkung kat toilet bowl bukan dalam seluar”
dia bleh senyum2 lagikan
pastu bile dah settle dia suh ayah pakaikan baju
ayah bgn sbb sore mummy dah macam petir gaknya
ayah tanya napa
Mummy baik2 nak marah x jadi
sambil ketawa sambil citer ape yang jadi
huish mmg kena banyak2 sabo
klu tak memang dah kena libas minah ni
sekarang ni ape ckit harta org dia punye
ayat yg biasa disebut
“Ni adik punye dulu2 duyu2 adik beli tau tak orang kata” ayat wajib tu
banyak duit ko dik semua yg org ko kata ko yg beli

Till next episode…