Posted in Danish

Hilang Darah

Sabtu lepas Danish kena operate ngan Mr.hBy
hehehe jadi doc. tak bertauliah hubby aku kejap
memang dari kecik kulit Danish sensitif
start dari 1y to 5y selalu ulang alik klinik gara² nak merawat kulit dia
masa tu tak boleh pakai sebarang sabun.
SebaMed pun x jalan, guna sabun klinik
ape ntah namanya lupe ah pulok….
pastu bila usia dia 4y, kitorg gunakan DETTOL
tapi masalahnya sabun tu sebeso² botol seminggu pun tak bertahan
dia wat cuci lantai bilik air, naik hilang kuman² kat bilik air umah tu
memang rajin kalau bab² nolong Mummy, tapi tak bertempat rajinnye
dia ingat ayah dia tokey sabun gaknya.
Sabtu lepas Mr.hBy terperasan ada bisul kat siku dia dah beso
mula² Mr.hBy dok puji anak bujang dia ni
kuat ah, tahan sakit ah macam² ah gamaknya
nak memecahkan nanah tu.


“Ayah pun macam Pakteh gak” pastu terus Mr.hBy ke dapur amik ape ntah
“Biar orang pecahkan sendiri ah” kata danish sorg², Mummy tengokkan jek
“Aduh!!! sakit” dia try cucuk pakai gunting sendiri, pastu Mr.hBy datang semula
“Abang tahan ckit, ayah nak pecahkan ni” masa ni Mummy tak tengok coz dok leka melayan FB
“Yang, gi amik minyak gamat, byk lak darah kuar ni” arahan Mr.hBy kepada wifenya
“Ha! kan dah banyak darah kuar, kurang ah darah dalam badan org nanti”
Mummy macam nak pecah perut dengar…
gambo kecik tu dia marah Mummy amik gambo dia nak nangis
nangis bukan sebab sakit tapi sebab darah banyak kuar
urrmmmmm pandai tul anak aku wat tafsiran.
Budak² skang macam² tafsiran…

[ jot’s :: Agak² dapat ke tak gi Jom Heboh sabtu & ahad ni, wink² Mr.hBy ]


footer

3 thoughts on “Hilang Darah

  1. alololo..sian nya ak bujang u kena bisul..pandai dia kata darah nak abis kuar..heheh..pintar

Comments are closed.