KAKAK

KAKAK!! KAKAK!!
ayah teriak tapi xde sahutan
(ceh dah macam tulis cerpen lak rasa)
Mummy pun confuse
Ayah senyum² ngan Mummy
Mummy : “Jangan nak ngengada ah ney, geli org dengo”
Ayah : “Kakak klu Mummy panggil adik jangan nyahut diam jek k”
Daneen wat x dengao jek hahahah

sapa yang kakak ni
hahaha Daneen ah xkan Danish lak
BUT
jangan pk Mummynye ngah pregnat okeh
ni practise for next year Insya’allah
klu ada rezeki
tapi minah ni xnak dia leh jawab
“Wei! x ah nama orang adik ah”
sambil menjerit² marah
Mummy terbahak² ketawakan ayah


Pic’s atas tu Daneen ngah majuk

tak suka ayah panggil dia KAKAK
meraung² cam kena dera
tak suke bebeno ah tu gamaknya
tu ah ayah, Mummy dah cakap jangan nak tuko² nama dia
lain lak ngan Danish dia suka siap suh ayah panggil dia
ABANG LONG
berapa ramai dah kat famili MakTok ada nama tu
ABANG LONG ADI
ABANG LONG FAKHRUL
ABANG LONG ALIFF
ni nanti
ABANG LONG DANISH lak
pastu dia lak cakap ngan ayah suh panggil Daneen
KAK NGAH
makin hangin minah tu
Mummy x kisah ape² pun nak panggil
klu ikut Mummy 2 dah cukup
ayah nak lagi 2 terima jek ah keputusan dia
kang x pasal² jadi isteri derhaka lak
tak dengo cakap suami hehehe
ni family planning kitorang
ape² jadi kemudian hari Allah S.W.T yang tentukan
kitorang cuma merancang….

Till next episode…

23 Replies to “KAKAK”

  1. nnt jd macam saya.. ada adik 3 org tapi smpi skang kekdg kakak terpggl adik.. sbb saya anak ke2.. dlu masa blum ade adik lg.. pggln kitorg adik & kakak je :)

  2. sebb tu siti ngn hubby tak nak panggil mia adik…biar je panggila mia…he he he…( siti mmg nak 5 owg tau, tp hubby nak 3 je)…he he he

  3. heheheh…comelnyer daneen merajuk…mungkin dai x dpt terima kenyataan yang dia bakal dpt adik lagik…heheheh..

  4. salam…
    patut dan sepatutnya anak2 dipanggil nama yang diberikan kepada mereka..adik kakak abang tu semua untuk adik kakak abang kita…bukan untuk anak2 kita..sekadar memberi pencerahan….yg baik kita amek…yg salah kita betulkan….maaf andai tersilap bicara…:)

  5. wah mummy nak tambah lagi sorang keluarga ker..alhamdulillah bestnyer dengar…kalau yer tahniah..tahniah yer..

  6. limaumaniss -> xpe, terima seadanya..

    rynas –> mmg nak tmbh tp bkn la ni next year coz amik depo injection

  7. mummy, sbb baru sowang tuleh yg buat siti rasa nak 5…nanti agak2 dah masuk 2, terus ckp ngn hubby nak stop…kekehekehekek…

  8. JUVEDERM由透明質酸Hyaluronic Acid(一種天然多醣體)製造而成,並具有幼滑及高凝聚力的配方。透明質酸(HA)是皮膚組織的主要成份之一,能自然存在於人體肌膚內 JUVEDERM所用的透明質酸非由動物身體提取,可鎖住水份保濕皮膚,從而增加皮膚密度並改善質感 Juvederm 玻尿酸 加強優化面部輪廓,可被身體完全吸引,能自然地修飾面部輪廓 功效可長達24個月以上 JUVEDERM的特點: 效果立即可見 非永久性 非手術性 安全有效 效果自然 JUVEDERM獲歐盟(CE)及美國及藥物管理局(FDA)認證 首先及唯一獲得FDA認證在首次療程後能維持長達一年2-4功效 新世代專員Hylacross科技為產品帶來獨特的物理特質,包括凝聚力、支撐力及柔順度 這是一套由全球著名醫學美容醫生Dr. Maurício de Maio,以JUVÉDERM®系列透明質酸產品為基礎而研發的面部優化療程,藉著簡單程序便達致面部優化效果,不需進行手術,減低風險。

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *