Posted in Danish

Ke-3 Puasa

Semalam puasa ke-3, me x masak lagi untuk berbuka
ini kerana nenek DASY berniaga di bazaar Perling,
Danish ikut neneknya so Mummy kena ah gi bazaar amik dia lepas balik keje.
Bila dah sampai bazaar ofcos ah tergoda ngan makanan2 yg ado,
semalam beli untuk berbuka
murtabak special Rafi mmg best, jagung bakar, nasi beryani kambing, satay ayam + daging, air mangga, air tebu fresh and tepung pelita.
Mule2 beli satay ayam untuk NekYang kerna Daneen kat umah NekYang kena ah beli ape2 ckit untuk diorang.
Akan tetapi Danish yang dok berlantak last2 beli lagi coz xkan bekas Danish nak bagi diorang kot.
Pastu kitorang balik amik Daneen, dalam keta me tanya Danish
“Lapo na bang, x makan ape dari pagi”
“Orang puasa arini tak makan dari pagi tau, susu pun xde mummy x anta umah nenek”

“Lorr ye ke? Bagus ah anak Mummy, camni ah baru puasa, sok pukul 4.30pm lak ye baru makan”
masa tu jarum jam menunjukkan pukul 4pm dia baru makan.
Alhamdulillah dah boleh ah tu untuk umur dia berpuasa.
nanti sambung lagi cukup tak Danish berpuasa Ramadhan w/pon separuh hari…..:)

head4_edited-1

7 thoughts on “Ke-3 Puasa

Comments are closed.