Kelakatu

Terjaga ni dah xleh tido semula
semua gara2 Danish nak gi toilet
selalu bangun terus gi toilet xde nak kejut2 pun
malam ni dia leh kejut lak
bangun tengok kelakatu byk kat lampu belakang umah
ngan kat depan bile switch on lappy nyerbu lak kat lappy
me angkut bawak masuk dalam bilik pun pandai dia cari
aduh bila dah kelakatu ni sok pagi mesti banyak semut gigit
menghurung ‘mayat’ kelakatu kat beranda umah ni kang
ni yang lemah nak menyapu ni
ish dasar pemalas tul ek me ni hahaha
okeh nak tido dulu banayk lakkalakatu ni masuk dalam bilik

pic10-1

10 comments
  1. No wonder ler ko merayap2 d’awal pagi ke blog2 kengkawan!hehehe..ingatkn ko study ker apa..

  2. kelekatu? skang musim hujan memang banyak kot?

  3. Gieyana -> Betul tu kalau x xde maknenya nak bangun pagi2 buta mcm bersahur lak rasa nasib pemakan dah habis klu x mau bersahur tadi

  4. Mrs. Noba -> Gaknye kot

  5. samlah kat umah siti/….si mia asyik tunjuk kat lampu je….ckt2 panggil siti, ckt2 panggil siti…bila menantang tu jatuh kat lntai, dia punyer jerit, mcm nampak apa

  6. kalakatu tuh yg hat kecik tuh busuk skit.. tak suka kalo dia masuk rumah… ada si damia kutip.. sabo je laaa…
    cantiklah deco ‘rumah’ nih…

  7. Siti >> Betul, klu nampak jek mmg terus bergelap habis dalam umah terus tido…

  8. ::Leen-Wawie >> yap yg busuk tu, TQ

  9. i hate bau kelkatu..yakssss..

  10. emmm… memang mlas kan klu bab nak menyapu kalkatu ni.. umah kita pun sama je

Comments are closed.