Posted in Me

Kelam Kabut

Arini ada kenduri lepas Maghrib
so ingatkan xyah ah masak
coz nak kuar tuk beli barang makan kat luar jelah
akan tetapi rupanya Mr.Hubby nak gi kul 3pm
adeh hawat x habaq awal2 nooooo
kul 10am kelam kabut gi paso cari lauk
klu yg dlm fridge punye mau kebulur nak tgg defrost
so gi kedai cari lauk jd balik leh terus masak
gi ngan Daneen masa masuk kat simpang kedai dia tanya
“Kata nak gi kedai”
“Ni jalan ke kedai ah, habis nak gi mana ni?”
“Ni kan nak gi umah aunty aritu”
Pn.Hernee yang dimaksudnye
“Bukan aunty tu sorang dok cni ah”
dia terus diam pastu, hahaha xtau nak jawab ape lagi ah tu
sampai kedai terus cari lauk yg senang di masak
cari lala & kerang dah xde klu ada lg senang keje cepat & pantas
beli daging adeh tgk jam kul 1pm baru siap masak
tu pun dek kerana leka ngan FB asik berkebun
asib x rentung pki kuali non-stick nasib x hangus
so tambah semula air bile mendidih tutup api
xnmpk sgt hangus coz masak kicap dah tentu hitam
ok daaa me nak kuar nnt sambung citer kenduri ye..

sign_edited-1

2 thoughts on “Kelam Kabut

  1. wah..you pun layan bekebun kat FB yer? ayu pun baru start..nak add u kat FB yer? accept tau..paksaan!TQ!

Comments are closed.