Daneen

Merajuk

Semalam minah ni merajuk ngan Mummy
citernye balik dari umah Maktok
Ayah naik van Mummy naik keta
pastu ayah gi anta kawan dia balik
Mummy balik umah terus
sampai kat umah tengok² ayah xde
“Ayah mana”
“G anta uncle Atol balik”
“Adik nak ikut”
“Lah tadikan ayah tanya, adik kata nak ikut Mummy tak cakap nak naik ngan ayah”
terus duduk kat tepi tembok berteleku gitu
wah dik sejak menjak demam ni makin menjadi² pangai ko yek…
Mummy pujuk² tak jalan
last² biarkan jek kat situ tak kuasa nak melayan
pastu Tok’ayah lalu naik motor balik dari kedai
selalu Tok’ayah pujuk terus ok
semalam tak jalan ajak naik motor pun xnak
siap dijeling dia Tok’ayah
wah ni dah tahap puncak nyer majuk k
Tok’ayah kata biar sejuk dulu nnt ok ah tu
Mummy cakap berapa lama dah 1/2 jam dah tu
last² ayah balik baru ok
sejak bile ah jadi anak ayah gaknye
nyampah hoccay
maleh Mummy nak melayan duk sama² kat tembok tu

Till next episode…

8 comments

Hernee –> Bukan ikut Mummy ikut ayah coz dia sama² bongsu pangai pun lebey kurang gak hahah

hu hu..anak pompuanlah kaktakan….majuk dia lain mcm….kalau kena part siti, lantak kolah mia…nak tunggu ayah gak, tunggu lah..baik siti wat keje lain…kene sibuk2 pujuk dia, dia marahnyer kita balik…tak kuasa,…he he he

Social Network Widget by Acurax Small Business Website Designers
Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On PinterestVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube