Minggu ke-14

Masuk minggu ke-14 degupan jantung bayi akan semakin kuat dan kita sudah boleh mendengarnya melalui ujian imbasan. Lajunya adalah 2 kali ganda kelajuan jantung kita. Pada masa ini bayi kelihatan kurus kerana belum terdapat lapisan lemak. Kulitnya juga sangat nipis sehingga kita dapat melihat saluran darahnya. Pada tahap ini juga biasanya ibu hamil akan mengalami masalah sembelit kerana pergerakan usus cenderung diperlahankan semasa hamil. Jadi elakkan daripada memakai pakaian yang ketat atau sendat agar puan-puan berada dalam keadaan yang selesa.
petikan dari www.mengandung.com

tadi g klinik bukan kerna routine check-up
tapi sebab dah 3,4 ari perut sakit terutama di bahagian bawah
sakit belah malam confirm ah Mr.hBy malas nak melayankan
so belah pagi ni pegi sendiri ah, gi berdua ngan Daneen coz dia pun batuk dah seminggu tak baik².
Bila bgtau doc. dia leh wat muka suspen plak
“Ohhh kena hati² & jangan angkat benda berat, kurangkan berjalan”
Mummy dah cuak okey, pastu terus wat scan
“Urrmm baby sangat active aeh, see Daneen ur ADIK”
Daneen plak seboleh² cakap bukan
“Adik ni (sambil tunjuk kat diri dia), yg tu BABY”
dia syok tengok BABY berpusing²…

Jot’s :: Hati sangat sakit, pedih cam kena cucuk rasa…



footer
2 comments
  1. akak, semoga sihat…hati2 yea

  2. Dah 14 minggu ye? Daneen masih takleh 'terima' yg dia bukan adik lagi..hehe….

    p/s : tah kenapa, akak takleh nak komen kat blog ni kat opis.

Comments are closed.