Minggu ke-14

Masuk minggu ke-14 degupan jantung bayi akan semakin kuat dan kita sudah boleh mendengarnya melalui ujian imbasan. Lajunya adalah 2 kali ganda kelajuan jantung kita. Pada masa ini bayi kelihatan kurus kerana belum terdapat lapisan lemak. Kulitnya juga sangat nipis sehingga kita dapat melihat saluran darahnya. Pada tahap ini juga biasanya ibu hamil akan mengalami masalah sembelit kerana pergerakan usus cenderung diperlahankan semasa hamil. Jadi elakkan daripada memakai pakaian yang ketat atau sendat agar puan-puan berada dalam keadaan yang selesa.
petikan dari www.mengandung.com

tadi g klinik bukan kerna routine check-up
tapi sebab dah 3,4 ari perut sakit terutama di bahagian bawah
sakit belah malam confirm ah Mr.hBy malas nak melayankan
so belah pagi ni pegi sendiri ah, gi berdua ngan Daneen coz dia pun batuk dah seminggu tak baik².
Bila bgtau doc. dia leh wat muka suspen plak
“Ohhh kena hati² & jangan angkat benda berat, kurangkan berjalan”
Mummy dah cuak okey, pastu terus wat scan
“Urrmm baby sangat active aeh, see Daneen ur ADIK”
Daneen plak seboleh² cakap bukan
“Adik ni (sambil tunjuk kat diri dia), yg tu BABY”
dia syok tengok BABY berpusing²…

Jot’s :: Hati sangat sakit, pedih cam kena cucuk rasa…



footer

10 Replies to “Minggu ke-14”

  1. Dah 14 minggu ye? Daneen masih takleh 'terima' yg dia bukan adik lagi..hehe….

    p/s : tah kenapa, akak takleh nak komen kat blog ni kat opis.

  2. It’s solidified enough as it is to unfold to non-SEOs how to rank a webpage. In an increasingly complicated speciality, to do wonderfully you’ve Comment suivre le cours du bitcoin live got to include a satisfactory fondle on a large classification of detailed subjects. This print run of Whiteboard Friday covers a nine-point checklist of the major items you’ve got to vexed away to rank in the renewed year — and dialect mayhap be given some hints on how to excuse it to others, too.

  3. What could be considered more of a modern wonder, putting, is how average evidence – surprisingly ‘open information’ – is becoming, as le site informel sur le cours bitcoin illustrated by the ascendancy of websites such as the Paladin Datablog and, the same of my preference internet time-wasters, Information is Beautiful. Interestingly, what we have also seen over the model occasional years is the government driving advance the unlock text agenda, for model entirely the semi-annual of the Communicate Information White Paper.

  4. Restylane乃一系列用於美顏的長效透明質酸產品。 Restylane療程能有效撫平皺紋、美化臉型輪廓及唇部,並可改善膚質及肌膚的彈性。Restylane透明質酸作用原理 Restylane透明質酸均以非動物來源的透明質酸作為原料,獨有的NASHA™專利技術研製而成。微量Restylane透明質酸凝膠到皮膚中,可以讓您的面部肌膚恢復豐盈飽滿。 Restylane透明質酸中的透明質酸與人體內的天然透明質酸十分相似,使用前無需進行皮膚測試,引起過敏反應的機率亦極低。

  5. 倩碧卓越润肤乳,全新的倩碧有油黄油.升级配方,创新修护科技,提升弹润膜力,带来内润外弹光采肌.全新倩碧天才黄油+,专注修护天然肌肤保护膜力,成就弹润膜力升级,内润外弹,卓效不凡,倩碧小黄油带来更好的滋润护肤体验!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *