Posted in Uncategorized

Penat

Sekarang ini ngah …….. Xtau ape nak describe
Penat tu jek yg blh ckap.
Sabtu & Ahad w/pon cuti, masih gak wat keje ofis yg x habis2 dtambah ngan system baru, try & error
3,4 kali modified still lg mencuba & terus mencuba, dari awal bulan try & err.
Macam nak pech kepala cari mana silapnye, blik plak mlayan kerenah anak2, penat camne pun layan tp kdg2 kite ni manusia selagi mampu bertahan kite tahan
Tapi bile dah terlampau penat kdg2 anak2 yg jd mangsa keadaan nak2 bile dah terlalu penat
Mmg ah org tgk keje ofis xpenat, tp sebenonya x cam nak pecah pala ni tau…
Rutin berjalan seperti biasa
7.30am – anta anak2 sekolah
11.30am – amik Daneen anta umah NekYang pastu balik
12.30pm – amik Danish lak anta plak umah yang.
Pastu g ofis semula, w/pon kat ofis tu 8hours on9 tp krje tetap gak buat, mana nak layan bermacam2 ragam manusia.
Kadang rasa tension tau, plak tu berurusan ngan Nepalis, diorang ni banyak cekadak.
Kadang2 tension tau rasa, xtau camne nak release
5.00pm – balik keje anta Danish training teater, pastu balik masak, w/pon masak smbil tgk tv still gak wat keje.
6.30pm – amik lak Danish balik teater
Pastu sambung plak masak smpi kul 7.30pm, anta diorg ngaji kul 8pm
Pastu mkan, tapi klu Mr.hBy ada tugas tu ringan ah ckit tp still gak keje and penat, perlukan rehat.
Waktu untuk berehat adalah lps makan,
dan istilah rehat to me, adalah duduk dhadapan tv tanpa sebarang gangguan, klu xpun melayari internet tanpa gangguan itu jek cara nak hilangkan tekanan keje.
Tapi masalahnye waktu2 itu xde lagi untuk bulan March 2010 ni, klu on9 smpi tgh mlm pun sbb takutkan perompak smbl menahan mata yg mengantuk, makin pening kepala jadinye.
This month, really2 mencabar & mganggu emosi (ceh ayat…)
Penat…penat…penat…
Bukannya nak dok umah tanpa wat keje, tapi bila waktu yang sesuai nak berehat, ni dah berapa ari kepala sakit, arini lak dr pg skit perut pastu muntah2, makan pun xguna coz lebih byk yg kuar semula. Tapi mesti mkan kalau x gastrik lak nanti
Agak2 kalau SAHM byk keje tak ek?
Rasa cam nak beraliharah lak ah, tp nnt x pegang duit sdiri lak, xleh nak berjoli katak…
Arggghhh kdg2 ble bersuara salah, berdiam kang salah
Tension tau.. Korg baca ah n3 meraban d malam ari dr Mummy DaSy, kpala nak pecah dah ni…
Tido bkn ah cara nak rehatkan badan. Tido xmerehatkan malah makin memenatkan okey…
Gaknye selagi x tutup mata
Keje..keje..keje terima jek ah :)

One thought on “Penat

  1. mummy,kalo tak jaga mkn,nnti kena gastrik..macam shida ni..selalu jer abaikan bab2 makan..huhuhu..
    tapi kita jugak perlukan masa rehat utk diri sendiri kan?
    kuatkan semangat..mummy boleh!!!go mummy..go…hehe..

Comments are closed.