Posted in Daneen, Me

Rahmat…. Rezeki

Semalam masa amik Daneen balik sekolah, hujan
depan sekolah mendung
tapi makin lama bergerak hujan rintik2
tiba2 anak dara ni bersila pastu tadah tangan
ngan rambut meresai cam org x mandi
pastu dia membebel sorang2
yang Mummy dengar

“Ya! Awah Allah, Ya Awah Allah …..” ayat pastu x dengar

pastu ujan makin mencurah2, makin kuat plak dia cakap
ghupenye dia dok berdoa

“Ya Allah, Ya Allah jangan ujan” ulang ayat sama
sampai ah di Leisure Farm ujan turun mencurah2 lebatnya

“Ish, Awah ni x dengar doa adik”
hahaha dia meradang coz masa tu ujan tersangat lebat smpi jalan pun x nmpk.
sebenonye dia takut ujan sebab xnak dgr bunyi guruh.

Then I told her
“Tak baik tau cakap camtu, ujan ni kan rahmat”
“Rahmat tu kawan adik ah”
“Lah, bukan nama org rahmat tu”
“Abis tu? Rahmat tu ape?”
“Rahmat tu cam rezeki ah”
“Tak ah rezeki tu kan duit ayah cakap, macam mana ujan ni boleh bg duit”
Aduh ni yg Mummy malas nak berkata2, ada jek yg nak dipertikaikan
“Aduh, bukan rezeki duit, maksud Mummy bila ujan turun ni pokok2, rumput dpt ah makanan” Mummy dah nak naik angin masa ni byk lak soal jawabnya
“Pokok makan camna?”
Aduh byk lak soalan dia, last2 dah kerna malas nak menjawab
“Mummy ada beli gula2, gi cari dlm beg”
hahaha terus dia lupe kisah hujan
sebab tu klu Mummy yang amik balik sekolah Daneen tido
sebabnya Mummy x ajak dia berbual
tapi kalau Mr.hBy yang amik mmg berbual jek kejenya sebab ayah dia suka melayan.

[Jot’s :: Arini ape plak citer dia balik sekolah gaknya]


footer

4 thoughts on “Rahmat…. Rezeki

  1. hehehe…aduh sakit perut gelak. comen sungguh daneen, bile anak lmbt ckp risau, bila dh pandai cakap, malas lak nk layan…

  2. hahaha..penat kan nak menjawab..hohoho..kekadang nak pikir ape jawapan yg bernas tetap di cantas nye

Comments are closed.