Posted in am

Rumah Kami Banjir

Ini adalah citer yang teramat basi okey
balik amik Danish kul 11am
ingat nak bersantai2 dulu sementara tgg 12.30pm
untuk amik CDOT kerna kami dah berjanji untuk ke KFC
berjumpe kawan2 lama.
Keluar jek keta me tengok depan umah dah basah.
Nampak Daneen ngah main air
Apelagi terus menjerit
“Kakak, ni air ape? Habis ah basah”
“Bukan kakak buat, ayah yang buat”
masuk jek umah nasib x terlentang coz dari dapur sampai depan air penuh
cam orang baru nak pindah umah.
Tengok hBy ngah ngelap lantai pakai kain buruk
bile tanya ngan hBy, dia jawab sambil ketawa2
“Air ape ni ney, rajin na simbah 1 umah ngan air”
“Bukan ah air aquarium dah penuh ney x pasan”
“Ha!!! tak pasan, ape ko buat”
“Baru nak sidai baju”
jawapan dia cam tak logik okey, kalau nak sidai baju takkan ah baju dalam bakul tu basah,
walhal bakul tu masih depan aquarium klu betul nak sidai ye bakulnye dah kat luar, camne dia leh xpasan.
Me tanya lagi
“Habis sape yang perasan”
“Kakak, tu pun dah lama dia boleh duduk atas air tu tengokkan jek. Dah lama baru dia menjerit tu pun jerit, ‘Ayah, BB basah’, ney ingat BB dia jatuh dalam bilik air, bile masuk tgk dah banjir. Pastu Ney cakap, cepat kakak jap lagi Mummy balik nnt bising”
1 keje plak dari nak bersantai ngemop 1 umah keringkan air
kipas bunyi dah macam HELIKOPTER.

see ini budak, dia leh tersenyum lagi
sambil pegang penyapu konon2 nak tolong
mulut jek lebih, merutai sekali dia membebelkan ayah dia.
Habis BB adik, siti adik, bacah Mummy
cuar spen kakak pun bacah, ape ah ayah
kakak panggil2 x dengar, dia cibuk sibuk wat keje
hahaha kantoi dah agak Mr.hBy mesti leka ngan FB.
dush dush
minah ni kalau bercakap mmg gitu ayat sedap mulut nak bahasakan diri dia
KAKAK @ ADIK
yang Danish lain citer orang cbuk2 ngelap
dia tak kisah pun dok atas sofa melayan BEN10.

^-^

footer

One thought on “Rumah Kami Banjir

Comments are closed.