Solat

Setiap kali solat
anak² mesti ikut ayah dia
coz klu ikut Mummy nnt lain citernye
semalam macam biasa Maghrib ikut ayah solat
Mummy dah solat dulu pastu wat keje
so diorang solat kat sebelah Mummy
tapi minah ni tiba² majuk
bile nmpk Mummy nak snap gambo dia terus tutup muka
ngan tudung Nenek yang di angkut dia balik umah
pastu bile ayah dah abis gi kat ayah dia ngadu
macam biasa setiap kali lepas solat
ayah mesti suh Danish baca doa yg dia belajar kat sekolah
antara yang dia akan baca doa selamat,
al-fatihah w/pon merangkak² tapi boleh ah faham,
surah An-Nas,
alhamdulillah w/pon mungkin lambat perkembangannya tapi dia boleh baca ngan betul dan mengikut susunan yang teratur w/pon sangkut².
Bukan senang nak ngajar coz dia ni pelat ckit.

pic10-1

5 comments
  1. takpe mummy pelan2 kayuh..lama2 pandai la tu nnti kan..hehhe..lain budak lain perkembangannye…yang penting sihat walafiat hehehhe..kang suma dah tau masa kecik2 besar2 bosan malas nk blajo..uii mintak simpanggggg!!

  2. wahhh mummy dasy… bagusnya… congrats yer.. emm..daneen nih sebaya aina kan?

  3. mummyD sama lah ngan ank k.ct tu Haqim..bila nak solat magrib jer mesti terkejar2 nak ikut sama k.ct.ayah dia selalu balik lewat.alhamdulillah ank2 ni harus dilatih dari kecil.baru lah senang nnt kita dialam sana..aminnn

  4. wah! congrats! sejuk perut tgk anak-anak macam nie kan? Ian kengkadang ada gak ikut sembahyang, tapi stail dia la..je la baru 3 tahun. doa tido pun dapat, tok umi dia ajar tapi kalu ngantuk tak sempat pun…pelan-pelan!

  5. genny >> ish simpang

    Intan >> Yap, daneen baya aina…

    CT >> betul ah kak, dari kecik patut di ajar

    mummy_ayu >> Daneen amik wuduk dah reti, doa tido ayat last jek "WA AMUTH" yg dia tau..

Comments are closed.