2nd Day Raya

Hari raya ke-2 kat umah NekYang DASY
ramai lebih kurang semua anak,cucu,cicit ada
tak berenti² kitorang masak.
Mule² awal pagi masak Nasi Beryani Gam coz ada orang nak datang,
pastu malam masak nasi putih lauk ayam goreng berempah, lauk capcai Mummy yg masak, ikan keli pekasam, sambal belacan, betik masak air and asam pedas ikan parang.
Mr.hBy yangbekerja pun seperti org tak bekerja, coz tempat keje dekat ngan umah NekYang tu yang dia melepak kat situ jek. Standby katanya.
Ngah cbuk² masih lagi nekUsu sempat isi borang untuk sekolah berasrama for Maklong Fatin.

Aritu kitorang makan dalam dulang kerna malas nak membasuh pinggan.
Bile makan camtu rasa seronok plak cam zaman sekolah dulu².
Tapi kalau makan ngan orang yg kuat makan okey ah ada regu klau ngan yg tak berapa kuat makan maut kena tinggal cam NekNgah gambar tepi tu sorang² kena habiskan.
bile dah ramai² tu macam² citer yg keluar ada suka dan ada yang duka.
Dalam bersuka ria tu sebenarnye ada satu kisah yang tak dapt di ceritakan.
Bila lagi ah agaknya dapat merasa suasana camtu tu lagi bukan senang nak berkumpul selain hari raya
:(

head4_edited-1

1 comment
  1. wah.. memang meriah la kan.. makan ramai2 camtu

Comments are closed.