3rd day fever

Pagi ni baru dapat berblog
balik keje semalam Daneen demam
Danish dah ok tapi asyik menyakat adik sahaja
balik keje semalam masa nak amik kat umah nenek
dari jauh dah dengar suara diorang bergaduh
Daneen : Bukan nenek abang nenek adik
Danish : Bukan nenek orang
ayat yang sama bertekak
adus poning pala Mummy anak² oiiii
penat² balik keje korang bergaduh lak
lepas maghrib berangkut plak
periuk nasi ngan lauk ke rumah nenek
coz makan kat sana
nak ngendeng lauk asam pedas ikan ape ntah
Daneen takde selera makan dah 2 ari Mummy tengok dia tak makan
pastu semalam asyik vommit
kuar macam lendir kahak jek
semalam kul 9.30pm dah masuk bilik tido
coz Daneen demam dia klu nak tido ngan Mummy
dari kul 9.30pm sampai kul 1am
Ayah yang uruskan Daneen kalau dia vommit
pastu kul 1am smpi subuh turn Mummy ah plak
la ni rasa ngantuk yang amat
terpaksa minum Nescafe Gold 3in1
untuk ngelak tertido kat ofis ni
sebelum gi keje tadi Mummy masakkan bubur nasi
pastu lebih kurang kul 11am kang
kata ayah kalau tak kurang nak bawak gi klinik lagi
mak mana yang tak risau kalau anak sakitkan
tambahan pula Daneen ada kes
masa dia 6mth++ pernah demam 2 mgg berturut²
temperature turun naik
last² bawak gi PSH jumpa paed
dah check-up, blood test, x-ray
resultnye kata paed
klu lambat mungkin kena jangkitan paru²
tu yang Mummy risau klu dia demam lama sangat
selalu 3 ke 4 ari dah kurang tapi ni tak kurang² demamnya
dah masuk ubat mon**t pun panas tak kurang
tapi alhamdulillah susu dia nak minum dah pagi tadi
& masa anta Danish gi sekolah tadi
dia baru nak tido ngan lena
malam tadi mmg x lena 1/2jam sekali bangun
pastu ngadu sakit perut
Mummu watkan susu pun mengekor sampai ke dapur
melalak² cakap sakit perut nak sapu ubat
Mummy letak vicks ckit
pastu dia minum susu habis perut berbunyi²
kesian lak tengok
okeh ah smpi ni jek
Ku nak bersantai jap sebelum yang lain² tiba kat ofis ni….

Till next episode…

9 comments
  1. emh… skrg musim budak demam n selsema agaknya…

    hasilnya smlm aku pun x tido.. n g opis mata dh macam panda.. hahaha..

  2. musim demam skrg nih… anak saya pun dekat seminggu demam aritu. gi cek spital amik darah, x-ray bagai result ok.. ni si adik lak jangkit… tu ar, bila anak demam nih susah hati dibuatnya kan..
    hopefully semer ok jer.. takder yg serius… ok, take care..

  3. >>betoiler musim sekarang.. bukan budak orang tua pun sama.. cuacapun sekarang dasat2.. pagi2 dah hujan. tengahari panas giley,. petang ribut petir..
    >>yang pasti bebudak demam memang bikin susah hati betoi

  4. risaukan kalau anak tak sihat….kene mummy ada 2 anak…siti yg sorang tu je pun dah tak tentu harap….semoga cept smbuh…

  5. kat teganu, sekang musim cirit..

  6. Jade –> sama aku pun dah macm mata panda ni nescafe dah 3 cawan

  7. .:Leen Wawie:. & Siti –> Thanks

    Cho Zila –> betul musim skang ni gaknya…

    Cendawanintim –> klu cirit birit lg susah lembik budak dibuatnye nnt…

  8. salam..
    anak eida pon baru jew baik selsema..
    ngah musim demam jew ne..
    semoga cepat2 sembuh..

  9. eida fatiha –> thanks

Comments are closed.