Luka


Ini adalah akibat “tumut” itu
semasa kejadian me kat dapur ngah amik plastik
Mr.Hubby ngah menggunting buah pulasan
masa tgk dari dapur
dia dah jerit² “Tumut, tumut banyak”
then Mr.Hubby dukung buang semut kat kaki dia
pastu tiba² jek dgr dia melalak
Mr.Hubby berlari sambil sebut
“Ya Allah”
me apelagi terus kuar tgk ape jadi
bile dia nmpk mummy dia makin kuat melalak
pastu tengok xde ape²
then me ask her to take a bath
dia xnak, nenek dia pun ngelatat datang
me pass kat nenek suh mandikan dia xnak
me cakap “Sikit jek ah, nangis lebih”
nenek dukung bawa balik, then
“Long, ckit ape, berdarah kepala budak ni”
dari cara nenek cakap macam darah bercucur²an
terus me ngan Mr.Hubby berlari gi tengok
mmg betul berdarah, bile dia tau kepala dia berdarah makin ah kuat dia nangis
“Nak mandi ngan ayah,nak mandi ngan ayah” kata dia,
Mr.Hubby cakap “Kan ayah kata jangan lari”
“Habis ayah suh lari akta ade tumut”
hahaha aku dah gelak ayah ko ni pun satu dah ko suh lari ye anak lari
pastu senyap jap sementara tgg ayah dia packing pulasan

Mummynye lak gatal tegur
“Lah kat siku pun luka gak”
eh nyambung semula nangis, auta tul
bile dah siap semua dah mandi dah lap
Mr.Hubby cakap
“Abang tgk adik kuat, ayah lap luka pun x nangis, klu abang belum kena luka dah nagis”
Danish wat x dengar jek, me lak nyampuk
“Silap² seminggu xleh basah kat luka tu kalau abang”
tapi itu kebenarannya, Danish klu terjatuh & luka walau beso kuman
luka tu xleh cuit langsung klu terkena ckit melolong cam histeria jawabnya.
Agaknya kerna kepenatan lepas mandi Daneen terus tido
luka tu pun x berletak minyak ape²
Alhamdulillah dah beransur kering pun
ni nasib NekYang taktau, kalau tak mau kena basuh orang² yang kat umah.

sign_edited-1

12 comments
  1. la hai siannye Daneen..

  2. Mummy..tu luka kena geget TUMUT ker luka sbb Daneen tjatuh..siannya laa dak tue..suci jer muka msa ngah tdo kan..
    Tkpe Daneen dak yg kuat kan sayang..

  3. Alalalal ciannya kena gigit tumut..hehehe..cutenya..dia.. cian plak dah luka..kepala tuh.. :)

  4. ingatkan apa tumut tu, bila baca baru tau semut rupanya…sian daneen, tapi pandai auta yer.

  5. sian daneen…hehehe…

  6. la. sian daneen.. ish..ish..

  7. Hernee : mmg sian tp kata laki aku mulut kepoh sgt tu yg xnmpk jalan

  8. Mama Qaseh : tu akibat jatuh…

  9. Rinna : tumut dia pelat

  10. mummy_ayu : terlebih auta ah tu

  11. niza : ;0

  12. cutemiut78 : mmg sian tp klu tgk masa jatuh tu kelako…

Comments are closed.