Minggu ke-14

Masuk minggu ke-14 degupan jantung bayi akan semakin kuat dan kita sudah boleh mendengarnya melalui ujian imbasan. Lajunya adalah 2 kali ganda kelajuan jantung kita. Pada masa ini bayi kelihatan kurus kerana belum terdapat lapisan lemak. Kulitnya juga sangat nipis sehingga kita dapat melihat saluran darahnya. Pada tahap ini juga biasanya ibu hamil akan mengalami masalah sembelit kerana pergerakan usus cenderung diperlahankan semasa hamil. Jadi elakkan daripada memakai pakaian yang ketat atau sendat agar puan-puan berada dalam keadaan yang selesa.
petikan dari www.mengandung.com

tadi g klinik bukan kerna routine check-up
tapi sebab dah 3,4 ari perut sakit terutama di bahagian bawah
sakit belah malam confirm ah Mr.hBy malas nak melayankan
so belah pagi ni pegi sendiri ah, gi berdua ngan Daneen coz dia pun batuk dah seminggu tak baik².
Bila bgtau doc. dia leh wat muka suspen plak
“Ohhh kena hati² & jangan angkat benda berat, kurangkan berjalan”
Mummy dah cuak okey, pastu terus wat scan
“Urrmm baby sangat active aeh, see Daneen ur ADIK”
Daneen plak seboleh² cakap bukan
“Adik ni (sambil tunjuk kat diri dia), yg tu BABY”
dia syok tengok BABY berpusing²…

Jot’s :: Hati sangat sakit, pedih cam kena cucuk rasa…



footer

4 Replies to “Minggu ke-14”

  1. Dah 14 minggu ye? Daneen masih takleh 'terima' yg dia bukan adik lagi..hehe….

    p/s : tah kenapa, akak takleh nak komen kat blog ni kat opis.

  2. It’s solidified enough as it is to unfold to non-SEOs how to rank a webpage. In an increasingly complicated speciality, to do wonderfully you’ve Comment suivre le cours du bitcoin live got to include a satisfactory fondle on a large classification of detailed subjects. This print run of Whiteboard Friday covers a nine-point checklist of the major items you’ve got to vexed away to rank in the renewed year — and dialect mayhap be given some hints on how to excuse it to others, too.

  3. What could be considered more of a modern wonder, putting, is how average evidence – surprisingly ‘open information’ – is becoming, as le site informel sur le cours bitcoin illustrated by the ascendancy of websites such as the Paladin Datablog and, the same of my preference internet time-wasters, Information is Beautiful. Interestingly, what we have also seen over the model occasional years is the government driving advance the unlock text agenda, for model entirely the semi-annual of the Communicate Information White Paper.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *