Puasa Kami

Korang puasa arini?
dah ada yg ponteng ke? ^◕‿◕^

Puasa tahun ni, setakat 2 ari berbuka belum ada memasak lagi
semua beli di bazaar Ramadhan jek
Malam tarawih gi ngan Daneen, Alhamdulillah dia makan pujuk & dengar kata
dok diam² jek kat sebelah Mummy.

1st day puasa
sahur nasi, lauk MIL bagi…tq mak…
lepas sahur tido pastu solat subuh
pastu sambung tido smpi kul 8am miahaha
pastu dok melepek depan tv coz xleh nak bangun2 sangat kepala pusing….
pastu dalam kul 11am kitorang ke Giant beli barang ckit
masa kat Giant, Mummy cam dah x larat sangat²
nasib baik ada trolley djadikan tempat berpaut
tapi selagi leh bertahan, tahan jek lerrr
pastu ke Kipmart, Mr.hBy ngan Danish jek yg turun
Mummy ngan Daneen tgl dlm keta leyan mata *tido*
Last gi Bazaar Perling beli satay & rojak asma
kat ctu Mr.hBy jek yg turun kami anakbanak layan tido dalam keta
plak tu ujan + sejuk a/cond mmg sedap feeling² tido…
sampai umah kul 5.30pm, turun²kan barang dari keta smpi habis
Mummy baring plak dalam bilik, tak larat yg sangat cam nak pitam pun ada
pastu gi umah MIL berbuka d sana
pastu gi Terawih, kali ni dah ah ngan kepala pusing
Daneen lak wat hal coz dia dah tau selok belok dlm masjid tu
dia wat sesuka ati jek…..
kami wat 8 jek coz Mummy tak larat nak lama²…

2nd day puasa
Sahur mee goreng jiran bagi.
Alhamdulillah, dari pagi segar bugar tp kul 10am
dah mula loya² pastu ape lagi….. vommit jek kejenya kat ofis
tengahari amik Daneen balik sekolah ngah drive cam nak pitam benti lak tepi jalan kejap
nasib Daneen tido, tak banyak songeh dia.
Buka pun setakat murtabak, pizza ngan nasi ambang hasil belian di bazaar.
malam mmg confirm lepas isya’ terus rebah tak sedar diri.
tapi malam tadi x gi terawih tak larat yang amat.

Jot’s :: Setakat ini Alhamdulillah masih mampu bertahan….w/pon kadang2 rasa cam nak pengsan..

footer
2 comments
  1. baru nak puasa harini….tettt!!hehehe

  2. dear.congrates!!! sukanye…baca dah replykomen atie tu..ayu pun na mcm atie..Ian dah seklah rendah, Iris tadika..baru tambah sorang lagi..suka suka!!

Comments are closed.